خبر اولسیاسی

فلسطین خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد
واکنش‌ها به کشتار 210 فلسطینی برای آزادی 4 اسیر صهیونیست در اردوگاه النصیرات

فلسطین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی پیامدهای قتل عام در اردوگاه النصیرات توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در مرکز نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: فلسطین شنبه شب خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی پیامدهای قتل عام در اردوگاه نصیرات توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در مرکز نوار غزه شد.

به گزارش «الجزیره» خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گفت که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به نماینده دولت فلسطین در سازمان ملل متحد دستور داد تا خواستار برگزاری این جلسه شود و خاطرنشان کرد که عباس در تماس‌های گسترده با طرف های عربی و بین المللی مربوطه است تا «شورای امنیت برای عمل به مسئولیتی که بر عهده دارد جلسه اضطراری برگزار کند، و دولت اشغالگر را به رعایت قطعنامه های بین المللی، که خواستار آتش بس فوری است وادار کند».

عباس توضیح داد که جامعه بین المللی باید فورا برای متوقف کردن تراژدی مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، مداخله کند، زیرا اشغال اسرائیل از سکوت بین المللی و حمایت ایالات متحده برای ادامه جنایات خود استفاده و تمام قطعنامه ها و قوانین بین المللی را نقض می کند.

جنبش حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت وحشیانه و خالی از هرگونه احساس بشری  شده و افزود که آزاد کردن 4 اسیر در ازای کشتار 210 فلسطینی چیزی از «شکست راهبردی» رژیم صهیونیستی در نوار غزه کم نمی‌کند و همچنان تعداد فراوانی از اسیران در دست نیروهای حماس هستند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با استقبال از اسیران آزادشده تأکید کرد که این «بهترین هدیه‌ای» است که انتظارش را داشته است.

وی گفت که اسرائیل انتظار دارد که حماس همه اسیران را فورا آزاد کند اما اگر این کار را نکرد، «خودمان هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم».

جو بایدن رئیس جمهور امریکا نیز بدون هرگونه اشاره به کشتار فلسطینیان در این عملیات، از آزادی اسیران استقبال و تأکید کرد که تلاش برای آزادی همه اسیران را ادامه خواهد داد.

جیک سولیوان مشاور امنیت ملی امریکا نیز تأکید کرد که کشورش از همه تلاش‌ها برای آزادی اسیران اسرائیلی حمایت می‌کند «چه از طریق مذاکره و توافق و چه از هر راه دیگری».

در جهان عرب، اردن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را محکوم کرد و آن را هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و ادامه جنایات جنگی در نوار غزه دانست.

همچنین مصر حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را به شدت محکوم کرد و خواستار مداخله بین المللی برای توقف جنگ جاری در غزه شد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای این حملات را نقض آشکار تمامی مفاد حقوق بین‌الملل، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و تمامی ارزش‌های انسانی و حقوق بشری توصیف کرد و اسرائیل را از نظر حقوقی و اخلاقی مسئول این حمله آشکار دانست. ”

به نوبه خود، پارلمان عربی قتل عام اردوگاه النصیرات را به شدت محکوم کرد و تشکیلات اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول این قتل عام دانست.

در تهران، وزارت امور خارجه ایران روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان النصیرات در غزه نتیجه «انفعال» دولت‌های جهان و شورای امنیت سازمان ملل است.

در اتحادیه اروپا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بروکسل قتل عام توسط ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در النصیرات در مرکز نوار غزه را محکوم کرد و گفت: گزارش های دریافتی مبنی بر کشتار دیگری علیه غیرنظامیان وحشتناک است.

اوایل روز شنبه، در پی حمله شدید توپخانه و بمباران هوایی به اردوگاه النصیرات، که با هدف آزادسازی 4 اسیر اسرائیلی انجام شد، 210 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 400 نفر مجروح شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا