اقتصادیسیاسی

آمادگی عراق برای همکاری با شرکت پتروچاینا در پروژه‌های پتروشیمی در خارج از کشور

نخست وزیر عراق در دیدار مدیر اجرایی شرکت چینی پتروچاینا ضمن اشاره به اهتمام به توسعه روابط با چین در تمامی حوزه‌ها نسبت به همکاری عراق با این شرکت در پروژه‌های پتروشیمی در خارج از کشور ابراز آمادگی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه (9 ژوئن) از دای هولیانگ مدیر اجرایی شرکت چینی پتروچاینا در خاورمیانه و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی در این دیدار بر اهتمام به توسعه روابط با چین در تمامی حوزه ها تاکید کرد و گفت که حضور شرکت های چینی در بخش های مختلف از جمله بخش نفت، موجب توسعه روابط بین دو کشور می شود.

وی با اشاره به پروژه فرآوری گاز مشعل که روز گذشته در استان میسان افتتاح شد و اجرای آن بر عهده شرکت پتروچاینا است، این پروژه را یکی از پروژه های راهبردی بین دو کشور توصیف و از تمامی کارکنان در این پروژه قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق به اهتمام کشور خود به توسعه پروژه های گازی در چارچوب برنامه های دولت در توسعه صنعت تولیدی و کود اشاره کرد و گفت که این امر به اقتصاد ارزش افزوده می‌دهد و فرصت اشتغال را ایجاد می‌کند.

السودانی ضمن بیان آنکه پروژه هایی وجود دارد که به شرکت ها به ویژه شرکت پتروچاینا پیشنهاد داده می شود، تاکید کرد که پروژه اجرای انرژی یکپارچه شامل تولید نفت و گاز مشعل، واحدهای فرآوری، نیروگاه برق و پالایشگاه پتروشیمی پیشنهاد شده است.

وی افزود که می‌توان پروژه کمربند و جاده را به پروژه جاده توسعه مرتبط ساخت تا به یک پروژه تبدیل شوند و این همان چیزی است که شرکت پتروچاینا پیشنهاد همکاری در آن را مطرح کرده است.

نخست وزیر عراق در ادامه خاطر نشان کرد که عراق آمادگی دارد تا با شرکت پتروچاینا در پروژه های پتروشیمی در خارج از کشور همکاری کند.

السودانی همچنین اشاره کرد که دولت در اجرای پروژه ها استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کند.

وی در پایان گفت که دولت فضایی برای سرمایه گذاری شرکت های فعال، توسعه و برپایی مراکز آموزشی در راستای توسعه کارگران و همکاری در حوزه بورسیه تحصیلی فراهم می‌کند.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا