سیاسی

استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آماده همکاری با میانجیگران برای مذاکرات غیر مستقیم به منظور اجرای مفاد مصوبه شورای امنیت است.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس از تصویب قطعنامه درباره آتش‌بس دائم در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش CNN، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آماده همکاری با میانجیگران برای مذاکرات غیر مستقیم به منظور اجرای مفاد مصوبه شورای امنیت از جمله درباره خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و مبادله اسیران و بازسازی غزه و بازگشت آوارگان به سکونتگاه‌هایشان است.

حماس تأکید کرده که همچنین از موضوع مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی در نوار غزه و نیز ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه کاملا حمایت می‌کند.

قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره قبول طرح آتش‌بس جو بایدن، رئیس جمهور امریکاست که خود دولت امریکا می‌گوید اسرائیل آن را پذیرفته است. این قطعنامه از حماس که در ابتدا گفته بود به این پیشنهاد «مثبت» نگاه می‌کند، می‌خواهد که این پیشنهاد سه مرحله‌ای آتش‌بس را بپذیرد.

جو بایدن در تاریخ جمعه ۳۱ مه یک طرح آتش‌بس سه مرحله‌ای را ارائه کرد و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در شورای امنیت به رأی گذاشته شد، از این طرح سه مرحله‌ای آتش‌بس حمایت می‌کند.

در این قطعنامه اعلام شده که «اسرائیل آن را پذیرفته است و از حماس نیز می‌خواهد که آن را بپذیرد». قطعنامه همچنین از هر دو طرف درگیری غزه می‌خواهد که «شرایط آن را بطور کامل و بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند».

در طرح ۳۱ مه بایدن در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید آمده بود که این آتش‌بس با یک توقف اولیه شش ماهه نبرد با آزادی گروگان‌ها در ازای اسرای فلسطینی، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطق پرجمعیت غزه و بازگشت غیرنظامیان به فلسطینی به تمام مناطق در این قلمرو آغاز می‌شود.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا