اقتصادی

چین: عراق سومین شریک تجاری ما در بین کشورهای عربی است

نماینده سفارت چین و رایزن تجاری این کشور در عراق از همکاری بین وزارت آموزش عالی عراق و شرکت هواوی برای ساخت آکادمی فناوری اطلاعات خبر داد و اعلام کرد عراق سومین شریک تجاری چین در میان کشورهای عربی به شمار می آید.

میدل ایست نیوز:  «شئو چون» نماینده سفارت چین در کنفرانس آموزش هوشمند با همکاری شرکت فناوری هواوی که در شهر بغداد برگزار شد، از برگزاری رویداد آموزش هوشمند توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با همکاری و هماهنگی هواوی ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت: عراق یکی از نخستین کشورهای عربی است که با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد و شاهدیم دولت این کشور برای مدیریت فعال حاکمیت تلاش های زیادی انجام داده و به نتایج قابل توجهی نیز در حفظ ثبات اجتماعی، پیشبرد اصلاحات اقتصادی و بهبود زیرساخت ها و خدمات عمومی دست یافته است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت های دو کشور از تحکیم روابط به پیشرفت در پروژه های ارزشمند تجاری و اجتماعی و تعمیق همکاری ها در زمینه های انرژی، زیرساخت ها و امور دیگر منجر شده است.

«شئو چون» تصریح کرد: با توسعه مداوم فناوری اطلاعات و کاربردهای عمیق آن، تقاضا برای ایجاد تحول دیجیتال در عراق افزایش یافته است بطوریکه دولت عراق از اواخر سال گذشته به تسریع در این روند اهتمام ویژه ای به خرج داده و تحولاتی را نیز در عرصه گذرنامه های الکترونیکی و سایر خدمات دولتی به وجود آورده است.

این مقام چینی با ابراز خرسندی از همکاری شرکت هواوی با وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی خاطر نشان کرد: ما هم اکنون شاهد همکاری ها بین این شرکت و دانشگاه های عراقی برای ساخت آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که یکی از اهداف آن ارائه درس های آنلاین، فراهم کردن بستر تبادل جهانی و رقابت برای معلمان و استادان و دانشجویان و ترغیب دانشجویان به گرفتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای هواوی و توسعه استعدادهای نوآوری و فناوری در جامعه و زنجیره صنعت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است.

نماینده چین با استناد به سخنان رئیس جمهور این کشور در جلسه افتتاحیه دهمین اجلاس وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای عربی، بر تعمیق همکاری ها، پیگیری کارها و پروژه های گذشته و تسریع در توسعه همکاری ها برای آینده ای مشترک تاکید کرد.

در همین حال ویلیام یانگ مدیر عامل هواوی در عراق نیز گفت: ما مشتاق هستیم تا از توانایی ها و تخصص جهانی خود برای توسعه و تقویت مهارت ها و استعدادهای محلی و ارائه طیف کاملی از راه حل ها و آموزش های طراحی شده به شکل دیجیتال برای عراق استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همکاری و مشارکت با وزارت آموزش عالی عراق امکان دسترسی دانشجویان عراقی به آخرین فناوری ها و گواهینامه های رسمی در این زمینه، تثبیت و تقویت فرهنگ نوآوری و کارآفرینی و ایجاد یک محیط دانشگاهی هوشمند را از طریق تقویت شبکه آموزش پایه و ساده سازی پلتفرم ها و پیاده سازی برنامه های هوشمند کلاس درس را فراهم خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا