خبر اولسیاسی

پاسخ عراق به اتهامات امریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی

وزارت خارجه عراق به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره ایراد اتهامات به نیروهای الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق به فاصله چند روز پس از آنکه وزارت خارجه امریکا نیروهای الحشد الشعبی عراق را به عدم همراهی و پاسخگو نبودن آنها به محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور متهم کرد، به این اتهام امریکا پاسخ داد.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای تاکید کرد الحشد الشعبی یک نهاد امنیتی عراقی است که به دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور پایبند است.

در بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه آمده است: وزارت خارجه عراق اظهارات متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر اینکه نیروهای الحشد الشعبی را مسئول اقدامات مربوط به نقض امنیت در عراق معرفی کرده بود، حاوی اطلاعات نادرست می داند.

این بیانیه افزوده است: ما در این زمینه تاکید می کنیم که نیروهای الحشد الشعبی یک نهاد امنیتی عراقی است که کاملاً تابع قوانین این کشور است و به دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح پایبند بوده و با آن همکاری می‌کند و تمامی تلاش خود را برای دستیابی به امنیت و ثبات در کشور مطابق با چارچوب های قانونی مشخص به کار می گیرد.

این بیانیه تصریح کرد: حملات و تعرضاتی که به برخی از رستوران ها و شعب (KFC) صورت گرفت توسط گروه هایی از قانون شکنان انجام شد که آنها به هیچ وجه نماینده سازمان بسیج مردمی عراق نیستند و کسانی که در این حوادث دخیل بوده اند، مشمول مجازات‌های اداری و انضباطی مناسب هستند.

گفتنی است پس از حملاتی که طی هفته های گذشته به چند رستوران دارای برند امریکایی در بغداد صورت گرفت، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، بار دیگر بحث را درباره این موضوع باز کرد که گروه‌های مسلح عراق به السودانی نخست وزیر این کشور پاسخگو نیستند و در فعالیت‌های خشونت‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه مشارکت دارند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا