خبر اولسیاسی

السودانی: الحشدالشعبی از مسیر و نقش تاریخی خود منحرف نخواهد شد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که الحشدالشعبی همچنان حشد ملت است و از مسیر و نقش تاریخی خود منحرف نخواهد شد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که برخی طرف ها به دنبال استفاده از نام الحشد الشعبی برای اجرای برنامه هایی خارج از وظایف این سازمان هستند اما الحشد هنوز حشد امت و حشد ملت است و از مسیر و نقش تاریخی خود منحرف نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی ضمن تبریک سالروز الحشد الشعبی، گفت که در سالروز صدور فتوای مبارک تاسیس الحشد الشعبی، که نشانه برجسته ای در تاریخ معاصر و اوج بخشش مرجعیت عالیقدر دینی و مقام ایشان نزد عراقی ها و در سایه الطاف، آیت الله العظمی سید علی السیستانی دام ظله است، دستورات ایشان به عنوان راهنمایی ایمانی برای بخشش برای میهن و سرزمین همه عراقی ها را به یاد می آوریم.

وی با بیان دستاوردها و پیروزی های الحشد الشعبی عراق، تاکید کرد که به اهمیت این تشکیلات و سازمان ملی ایمان داریم و مجالی برای چانه زدن بر سر مسائل اصولی وجود ندارد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مجددا تاکید کرد که هیچ مسیری در پیش روی عراق به جز ساخت نهاد حکومت و تحکیم فعالیت نهادهای حاکمیتی و حاکمیت قانون در آن و حفظ همه منافع عراق وجود ندارد.

السودانی در پایان گفت که سال دیگری گذشت و مجاهدان الحشد الشعبی به وظایف و ماموریت های خود زیر سایه با ارزش عراق و قانون و قانون اساسی عمل می کنند و برای حکومت و اقتدار آن و حفاظت از نهادهای آن تلاش می کنند و ثابت می کنند که به حق، الحشد الشعبی، حشد عراق است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا