سیاسی

تجربه موفق کمیته پاکدستی عراق در مبارزه با فساد

رئیس کمیته پاکدستی عراق از استقبال گسترده کشورهای عربی و خارجی برای بهره‌مندی از تجربیات عراق در زمینه مبارزه با فساد خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس کمیته پاکدستی عراق با اشاره به حمایت های گسترده دولت و دستگاه قضایی از اقدامات این کمیته و تمجید عربی و بین المللی از اقدامات آن در مبارزه با فساد،از قصد این کمیته برای برگزاری دوره های آموزشی برای طرفهای عربی و خارجی برای بهره مندی از تجربیات عراق در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حیدر حنون رئیس کمیته پاکدستی عراق تصریح کرد، دولت عراق از مبارزه با فساد و فعالیت های دستگاههای نظارتی در قالب برنامه های دولت حمایت می کند و سیاست کلی مبارزه با فساد را در اولویت اصلی قرار داده است.

وی افزود: فعالیت های کمیته پاکدستی عراق مورد توجه و حمایت مستقیم دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق است و دولت از طریق اختصاص بودجه برای ایفای نقش در جنبه های آگاهی بخشی و آموزش و آنچه مربوط به ابعاد بین المللی، تفاهم نامه ها و توافقنامه ها با  کشورهای عربی، اسلامی و خارجی برای بازگرداندن وجوه مسروقه و به طور کلی مبارزه با فساد از این فعالیت ها حمایت می کند.

حیدر حنون با اشاره به تمجید کشورهای عربی و سازمان های بین المللی از موفقیت های عراق در مبارزه با فساد و علاقه به استفاده از تجربیات عملی این کشور افزود: دوره های آموزشی زیادی در عراق در زمینه مبارزه با فساد برگزار می شود و با چین و سایر کشورهای عربی و خارجی تعاملاتی در این زمینه داریم .

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا