سیاسی

حمله عشایر عربی به نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور

نیروهای عشایر عربی به پایگاه‌های نظامی دموکراتیک سوریه (قسد) در حومه شرق دیرالزور حمله کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای عشایر عربی صبح امروز به پایگاه‌های نظامی دموکراتیک سوریه (قسد) در حاشیه رود فرات در حومه شرق دیرالزور حمله کردند.

به گزارش «العربی الجدید»، وسام العکیدی یکی از فعالان استان دیرالزور گفت که نیروهای عشایر قبلیه العکیدات و شبه‌نظامیان نیروهای دفاع ملی به مواضع نیروهای قسد در شهرک حوایج در حومه شرق دیر الزور یورش بردند.

العکیدی تاکید کرد که طی این حمله بدون پیشرفت قابل توجهی برای دو طرف، سه تن از نیروهای قسد مجروح شدند.

وی تصریح کرد که همزمان با پرواز درآمدن هواگرد شناسایی بر فراز رودخانه جداکننده صحرای شام و صحرای الجزیره، نیروهای قسد مستقر در حومه شرق دیر الزور (صحرای الجزیره)، با بیش از ۶ خمپاره چند منزل غیرنظامیان در شهر المیادین در حومه شرق دیر الزور را هدف قرار دادند که این حمله خسارت جانی در پی نداشت.

از طرفی دیگر شامگاه دوشنبه درگیری‌های خشونت آمیزی در شهر البوکمال در حومه دیرالزور میان نیروهای هنگ ۴۷ گروه‌های متحد ایران و نیروهای امنیت نظامی سوریه رخ داده است. این درگیری‌ها پیش از دو ماه گذشته به علت اختلافات بر سر معابر قاچاق در مرزهای عراق رخ داد که منجر به کشته شدن دو تن و دستگیری دو نفر دیگر و آتش گرفتن خودرو‌های نظامی شد.

همزمان با پرواز هواگردهای شناسایی روسیه در آسمان ادلب و اطراف آن در شمال غربی سوریه، نیروهای سوریه با بمب‌های توپخانه‌ای و چندین موشک صبح امروز، روستاها و شهرک‌ها در حومه غربی حلب، شمال غربی حماه، و جنوب ادلب را هدف قرار دادند.

بنا بر اعلام پایگاه درعا ۲۴، در منطقه ظهر الجبال در شرق استان السویداء در جنوب سوریه شهروندان جسد دختری ۲۹ ساله همراه با نشانه‌هایی از تیراندازی یافتند.

پایگاه مذکور بیان کرد که این دختر پس از اختلاف با خانواده خود از سال ۲۰۱۳ شهرک معربه که در آنجا ساکن بوده است را ترک کرد و از آن سال به استان السویداء منتقل شد.

پایگاه فوق به نقل از منابعی در السویداء اعلام کرد که وی در مقری وابسته به سازمان مرتبط با عملیات آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر پیدا شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا