اجتماعی

اعلام زمان بازگشت حجاج عراقی از سرزمین‌ وحی

وزارت حمل و نقل عراق ضمن اشاره به افزایش چشمگیر شمار پروازهای دو فرودگاه بین‌المللی بغداد و نجف اشرف اعلام کرد که حجاج عراقی از روز 21 ماه جاری تا سوم ماه آتی به کشور بازخواهند گشت.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق امروز سه شنبه (18 ژوئن)، در بیانیه ای اعلام کرد که دو فرودگاه بین المللی بغداد و نجف اشرف طی 4 روز گذشته بیشترین شمار پروازها را به ثبت رساندند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این وزارتخانه اعلام کرد که همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، میانگین شمار پروازها در فرودگاه بغداد در جمعه 76 پرواز، در روزهای شنبه 77 پرواز، یکشنبه 79 پرواز و دوشنبه 79 پرواز بوده و افزایش بیش از 20 درصدی را به ثبت رسانده است.

وزارت حمل و نقل عراق افزود که شمار پروازهای فرودگاه بین المللی نجف اشرف در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 25 پرواز، جمعه 27 پرواز، شنبه و یکشنبه 29 پرواز و دوشنبه 27 پرواز بوده و افزایش بیش از 60 درصدی را به ثبت رسانده است. این درحالی است که شمار پرواز های این فرودگاه در روزهای عادی مجموعا به 18 پرواز می رسید.

از طرفی دیگر عباس البیضانی مدیرکل شرکت دولتی اداره فرودگاه ها و مدیریت ناوبری هوایی عراق تاکید کرد که رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق دستور آمادگی کامل را برای ارائه بهترین خدمات به مسافران فرودگاه های مختلف عراق که توسط وزارتخانه مذکور اداره می شود، صادر کرد.

البیضانی به انجام تمامی اقدامات برای بازگشت حجاج که از 21 ماه جاری آغاز شده و در 3 ژوئیه پایان می یابد اشاره کرد و گفت درصورتی که طرف عربستانی با درخواست افزایش شمار پروازها موافقت کند، امکان دارد مدت زمان بازگشت حجاج به کشور کمتر شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا