اجتماعیاقتصادی

3 درصد گردشگران اقلیم کردستان عراق خارجی هستند

شرکت گردشگری اقلیم کردستان عراق با اعلام آمار تفکیکی از گردشگران بازدیدکننده از اقلیم، تاکید کرد که هر گردشگر روزانه 100 هزار دینار هزینه می‌کند.

میدل ایست نیوز: ولید مصطفی مالک شرکت گردشگری در اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام آنکه 3 درصد از گردشگرانی که به اقلیم کردستان عراق مسافرت می‌کنند خارجی‌ها هستند، از حضور گردشگران عمانی و اماراتی در اربیل در عید قربان خبر داد.

به گزارش «رووداو»، مصطفی افزود که 40 درصد از گردشگرانی که به اربیل سفر می‌کنند از مرکز و جنوب عراق، 30 درصد از سلیمانیه و 30 درصد دیگر از دهوک هستند.

وی در باب هزینه ها گفت که هر گردشگر روزانه 100 هزار دینار هزینه می‌کند که با هزینه اقامت در هتل و خرید به 200 هزار دینار افزایش می‌یابد یعنی هزینه اقامت یک هفته‌ای یک میلیون دینار خواهد بود.

به گفته ابراهیم عبدالمجید مدیر رسانه‌ای سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق، سازمان مذکور برای استقبال از گردشگران کمیته‌ای تشکیل داد و پیش بینی شد که طی ایام تعطیلات عید قربان ۳۰۰ هزار گردشگر وارد اقلیم شوند.

بر اساس داده‌های سازمان مذکور، اقلیم کردستان عراق طی سال گذشته پذیرای ۷ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۹۱۳ گردشگر بوده که دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها از استان‌های اقلیم بودند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا