خبر اولسیاسی

الشرق الاوسط خبر داد؛
ابرهای جنگ نامحدود بر سر لبنان و تلاش‌های هوکشتاین برای کنترل اوضاع

تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و پاسخ روز گذشته دبیرکل حزب‌الله باعث شده است سایه جنگ نامحدود بر سر لبنان فراگستر شود.

میدل ایست نیوز: با وجود سفر فرستاده امریکا به منطقه و تلاشها برای برقراری آرامش در جبهه لبنان، تشدید تنش ها بین حزب الله و رژیم صهیونیستی، ابرهای جنگ نا محدود و کنترل نشده بر سر لبنان سایه افکنده است.

به گزارش الشرق الاوسط، تشدید تنش ها بین حزب الله و تل آویو باعث شده است ابرهای جنگ کنترل‌نشده و آزاد از هر قید و بند بر سر لبنان سایه گستر شود چرا که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، روز گذشته در سخنرانی خود به تل آویو هشدار داد و اعلام کرد در صورت گسترده‌تر شدن جنگ با اسرائیل، به نبردی بدون کنترل، بدون قواعد و بدون سقف روی خواهد آورد و نبردها احتمالا شامل اهداف بالقوه در دریای مدیترانه نیز خواهد شد.

نصرالله به قبرس نیز هشدار داد و اعلام کرد حزب الله ممکن است اگر کشور قبرس به تل آویو اجازه دهد از فرودگاه‌ها و پایگاه‌هایش برای انجام آموزش‌های نظامی استفاده کند، این کشور را بخشی از جنگ بداند.

در همین حال آموس هوکشتاین فرستاده امریکا تلاش کرد ایده ها و طرح های ارائه شده خود را در بیروت، قبل از عزیمت به تل آویو برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حول محور امکان دستیابی به یک پیش توافق بین لبنان و اسرائیل، بلافاصله پس ازحصول آتش بس در غزه متمرکز کند..

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا