سیاسی

شمار حجاج جان‌باخته اردنی به 75 نفر رسید

اداره عملیات و امور کنسولی وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد شمار حجاج جان‌باخته اردنی پس از موج گرمازدگی به 75 مرگ رسیده است.

میدل ایست نیوز:اداره عملیات و امور کنسولی وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد شمار حجاج جان‌باخته اردنی که جزو فهرست رسمی سازمان حج این کشور نبوده‌اند، پس از موج گرمازدگی به 75 تن رسیده است.

به گزارش العربی الجدید، سفیان القضاه مدیر اداره عملیات و امور کنسولی اردن اعلام کرد، 68 مورد جواز دفن برای حجاج اردنی در مکه بر اساس درخواست خانواده‌هایشان صادر شده است و کار برای صدور 7 جواز دفن دیگر در حال انجام است و مقامات مربوطه عربستان سعودی مراحل کفن و دفن را انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس پایگاه داده‌ها و اطلاع‌رسانی این اداره، از ابتدای اعلام اخبار مربوط به جان باختن تعدادی از حجاج اردنی، اسامی  ۹۶ نفر از  ۱۱۰ تن حاجی  ثبت شده در فهرست  مفقودگان پیدا شده‌اند و ۲۷ تن در بیمارستان‌ها در حال سپری کردن دوران نقاهت هستند و ۱۵ نفر نیز وضعیت وخیمی دارند که مقدمات برای انتقال آن‌ها به اردن در حال انجام است.

القضاه افزود: عملیات جست‌وجو برای یافتن ۷  حاجی مفقودشده اردنی با تلاش مشترک تیم‌هایی که این وزارتخانه تشکیل داده است، ادامه دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا