خبر اولسیاسی

کانادا 45 هزار شهروند خود را از لبنان خارج می‌کند

وزیر خارجه کانادا به همتای خود در رژیم صهیونیستی خبر داده که کشورش در حال فراهم کردن تدارکات نظامی لازم برای خارج کردن 45 هزار شهروند خود از لبنان است.

میدل ایست نیوز: کانال 12 اسرائیل خبر داد که وزیر خارجه کانادا به همتای خود در رژیم صهیونیستی خبر داده که کشورش در حال فراهم کردن تدارکات نظامی لازم برای خارج کردن 45 هزار شهروند خود از لبنان است.

به گزارش «الجزیره»، این رسانه عبری با اعلام این خبر تأکید کرد که «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا به «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، خبر داده که کانادا نیروهای نظامی خود را برای کمک به عملیات انتقال شهروندان کانادایی از لبنان در صورت شروع جنگ میان لبنان و اسرائیل، به منطقه اعزام کرده است.

پیش از آن وزارت خارجه کانادا به شهروندان خود توصیه کرده بود که به علت «وضعیت نابه‌سامان امنیتی و افزایش خطر حملات تروریستی و ادامه یافتن نزاع مسلحانه با اسرائیل» از سفر به لبنان خودداری کند.

این بیانیه افزوده که احتمال تشدید وضعیت امنیتی بدون هشدار قبلی وجود دارد و در صورت درگرفتن نزاع مسلحانه ممکن است کانادا توانایی ارائه خدمات کنسولی مناسب و انتقال شهروندان خود را نداشته باشد.

در همین راستا، وزارت خارجه بریتانیا از شهروندان خود خواست که به لبنان سفر نکنند و شهروندان خود را که در لبنان به سر می‌برند به ترک این کشور تشویق کرد.

پیش از آن، وزارت خارجه امریکا نیز میزان هشدار سفر به لبنان را به بالاترین حد افزایش داد و به کارکنان دولتی خود در لبنان و اعضای خانواده‌شان اجازه داد که سفارت امریکا در بیروت را ترک کنند.

روز چهارشنبه گذشته، حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که در صورت درگرفتن جنگ تمام‌عیار با رژیم صهیونیستی، حزب‌الله «بدون هرگونه ضابطه و قاعده و سقف» وارد جنگ خواهد شد.

او گفت که اگر چنین جنگی دربگیرد «هیچ نقطه‌ای در اسرائیل از حملات حزب‌الله در امان نخواهد بود».

روز سه‌شنبه ارتش اسرائیل از تصویب طرح عملیاتی حمله گسترده به لبنان خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا