اجتماعی

تدارک ویژه وزارتخانه‌های کشور و حمل‌ونقل عراق برای برگزاری مراسم عید غدیر

وزارتخانه‌های کشور و حمل و نقل عراق با همکاری یکدیگر تدابیر ویژه‌ای را برای هر چه بهتر برگزار شدن جشن‌های عید غدیر تدارک دیده‌اند.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق به همراه وزارت حمل و نقل این کشور تمامی توان و تلاش خود را با هدف ایجاد فضای امن برای برگزاری جشن‌های عید غدیر در شهر نجف اشرف به کار گرفته‌اند.

به گزارش الصباح، وزارت کشور عراق اعلام کرد همزمان با برنامه‌های هفته عید غدیر با مشارکت ۱۲ کشور، طرحی را برای تامین امنیت و ایمن‌سازی هر چه بیشتر فضای برگزاری جشن‌های عید غدیر و تسهیل رفت و آمد زائران به حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف و بقیه استان‌های عراق تدارک دیده است.

در همین حال احمد القریشی رئیس کمیته عالی فعالیت‌های هفته گرامیداشت عید غدیر در عراق تصریح کرد: برگزاری فعالیت‌های این مراسم با هدف دسترسی تمامی گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه بر اساس سه بخش داخلی، ملی و منطقه‌ای تقسیم‌بندی شده است.

محمد الحسون، مدیر روابط عمومی و رسانه در اداره کل ترافیک نیز در این خصوص خاطر نشان کرد که وزارت کشور عراق در چارچوب تقویت تدابیر مربوط به ترافیک، نیروهایی را از اداره پلیس راهنمایی الکرخ و الرصافه در بغداد به مناطق پرترافیک در نجف اشرف اعزام کرده است.

میثم الصافی مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت حمل و نقل عراق هم از طرح‌های ویژه خدمات رسانی برای عید غدیر از جمله همکاری و هماهنگی با مقامات امنیتی و محلی در فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف اشرف به منظور جابجایی هر چه بهتر زائران خبر داد.

وی خاطر نشان کرد، راه آهن عراق نیز تعداد سفرها را بیشتر و قطار‌های خود را به تجهیزات لازم از جمله تهویه مطبوع برای انتقال امن مسافران مجهز کرده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا