سیاسی

تاکید امارات بر حمایت از تلاش‌ها در راستای برقراری آتش‌بس در نوار غزه

وزیر خارجه امارات در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود بر حمایت از تلاش‌های واشنگتن با همکاری طرف‌های تاثیرگذار در جامعه جهانی در راستای برقراری آتش‌بس دائم در نوار غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه امارات، بن زاید و بلینکن در این گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات خاورمیانه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش بس جامع و پایدار و تقویت پاسخ انسان دوستانه به نیازهای غیرنظامیان در نوار غزه رایزنی کردند.

وزیر خارجه امارات در گفت‌وگو با همتای امریکایی خود بر حمایت امارات از تلاش‌های امریکا با همکاری طرف‌های تاثیرگذار در جامعه جهانی در راستای آتش بس دائم که به حفاظت از جان تمامی غیرنظامیان کمک می‌کند، تاکید کرد.

بن زاید اشاره کرد که تشدید رنج‌های انسانی غیرنظامیان در نوار غزه، اقدام سریع، هماهنگ شده و مستمر برای پاسخ به نیازهای فوری و تامین کمک‌های بشردوستانه لازم برای آن‌ها را الزام‌آور می‌کند.

وی در ادامه بر اهمیت خاتمه دادن به تنش، افراطگرایی و خشونت فزاینده در منطقه و تلاش برای ایجاد افق سیاسی جدی برای بازگشت به میز مذاکرات با هدف تحقق صلح جامع براساس راه حل دو کشوری تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات در گفت‌و‌گو با بلینکن همچنین به تحولات اوضاع در سودان و پیامد‌های انسانی آن اشاره کرد.

منبع
وزارت خارجه امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا