سیاسی

کنعانی: در حمایت از ملت لبنان هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از امنیت و مردم لبنان را برای خود اصل می‌داند و در حمایت از ملت لبنان در زمان مقتضی هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و موضع ایران بیان کرد: به استقبال تحولات ‌نمی‌رویم. درباره لبنان دیدگاه روشنی داریم هرگونه تعدی و تجاوز رژیم به لبنان زمینه ساز تشدید تنش و بی ثباتی و ناآرامی در منطقه خواهد بود و صلح و ثبات در منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، وی گفت: اقدامات ماجراجویانه این رژیم می‌تواند امنیت و ثبات را در کل جهان تحت تاثیر قرار دهد. دنیا مسئولیت دارد نسبت به اقدامات ماجراجویانه این رژیم با قاطعیت عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ادامه داد: ملت و دولت و ارتش لبنان در حمایت از امنیت ملی خود ملت مقتدری هستند و مقاومت در لبنان اکنون قدرتمندتر از هر زمان دیگری آماده دفاع از امنیت و شهروندان خود است.

کنعانی گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از امنیت و مردم لبنان را برای خود اصل می‌داند و در حمایت از ملت لبنان در زمان مقتضی هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

کنعانی تصریح کرد: این رژیم باید متوجه پیامدهای هر اقدام ماجراجویانه خود در منطقه باشد.

پیش از این نیز رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفته بود که ایران، در صورت حمله به لبنان، با تمامی توان از حزب‌الله دفاع خواهد کرد.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا