اقتصادی

استفاده گوگل و فیس بوک از خاک عراق برای توسعه ظرفیت‌های خود

غول های فناوری گوگل و فیس بوک برای نخستین بار برای گسترش ظرفیت های خود از خاک عراق استفاده کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت ارتباطات عراق فاش کرد گوگل و فیس بوک بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فناوری، برای نخستین بار ظرفیت خود را از خاک عراق عبور داده‌اند که این امر نشان می‌دهد پروژه‌های ترانزیتی بازده مالی خوبی برای کشور به همراه خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عمر العامری، سخنگوی وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد: این وزارتخانه راه درازی را برای تقویت موقعیت جغرافیایی عراق در زمینه ترانزیت و عبور ترافیک ارتباطی و ظرفیت‌های اینترنتی از خاک عراق پیموده است.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات یک قرارداد ترانزیت جدید ماه‌ها پیش نه از طریق دریا، بلکه از طریق زمینی امضا کرد که این خط از جنوب، سپس از مرکز عراق می‌گذرد و به اقلیم کردستان می‌رسد و سپس به ترکیه می‌رود و آسیا را از طریق عراق به اروپا متصل می‌کند.

العامری با اشاره به موقعیت جغرافیایی عراق، بهره‌برداری این کشور از موضوع ترافیک ارتباطات بین الملل و بازگشت به اتحادیه بین المللی ارتباطات به شکلی معتبر تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند بازدهی مالی زیادی برای عراق به همراه داشته باشد ضمن آنکه بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی ظرفیت‌های خود را از خاک عراق عبور خواهند داد.

وی با اشاره به قرارداد «راه تمدن‌ها برای ترانزیت» که ماه‌ها پیش امضا شد، خاطرنشان کرد: گوگل و فیسبوک برای اولین بار ظرفیت‌های خود را از خاک عراق عبور دادند.

گفتنی است، هیام الیاسیری، وزیر ارتباطات عراق، روز جمعه از عبور این کشور از آستانه یک ترابایت در ارتباطات بین‌المللی خبر داد و تاکید کرد عراق مسیری امن، جذاب و قابل اعتماد برای ارتباطات ترانزیت خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا