خبر اولسیاسی

کنترل ارتش ترکیه بر برخی روستاها در شمال عراق

منابع امنیتی عراقی گفتند که نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، ده‌ها روستا در استان دهوک در اقلیم کردستان را به کنترل خود در آوردند.

میدل ایست نیوز: منابع امنیتی عراقی گفتند که نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، ده‌ها روستا در استان دهوک در اقلیم کردستان را طی عملیات نظامی جدیدی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به کنترل خود در آوردند.

به گزارش العربی الجدید، این منابع گفتند که صدها خانواده ناچار به آوارگی به سمت مناطق دیگر در اطراف مرکز العمادیه در شمال دهوک شدند.

آن‌ها افزودند که ارتش ترکیه پس از سلسله حملات به پناهگاه‌ها و مقر‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، وارد مناطق دیمکا شد.

نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، در مناطق بالیتی، کانی ماسی و روستاهای کوهستان متین پیشروی کردند.

ارتش ترکیه اخیراً حملات هوایی و توپخانه‌ای به مواضع حزب کارگران کردستان و تحرکات اعضای آن در دهوک را تشدید کرده است.

ادیب مجید، دهیار روستای میسکا در شهر کانی ماسی در دهوک تاکید کرد که همه ساکنان این روستا به دلیل درگیری‌های پی در پی میان ارتش ترکیه و حزب کارگران کردستان، آواره شدند.

وی افزود که این روستا هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفته که منجر به تخریب یک کلیسا و آتش سوزی در اراضی کشاورزی شد.

از طرفی دیگر ابراهیم الصمیدعی، مشاور نخست وزیر عراق گفت که هماهنگی با دولت عراق درخصوص عملیات نظامی ارتش ترکیه در اقلیم کردستان وجود دارد.

وی افزود که حزب کارگران کردستان اقدامات مجرمانه انجام می‌دهد و دولت عراق آن را یک سازمان تروریستی دسته‌بندی کرده و عملیات ترکیه با هماهنگی میان بغداد و آنکارا انجام می‌شود.

وفاء کریم، عضو حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق نیز اشاره کرد که عدم پاسخ عراق از سوی بغداد یا اربیل، نشان دهنده موافقت عراق با این عملیات است.

از طرفی دیگر عقیل الردینی، عضو ائتلاف نصر در پارلمان عراق گفت که نگرانی گسترده از نفوذ اخیر ترکیه به خاک عراق وجود دارد و ترکیه ایست بازرسی‌های نظامی و گشت‌هایی را ایجاد کرده و در راستای ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید تلاش می‌کند.

محمد الشمری، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که امروز جلسه‌ای برای بررسی عملیات جدید ترکیه در اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

وی گفت که این کمیسیون موضع و تصمیماتی درخصوص نفوذ خطرناک و گسترده ترکیه در اراضی عراق خواهد داشت و میزبان شماری از مسئولان برای بررسی این پرونده مهم خواهد بود.

همچنین بخوانید

درخواست امریکا از ترکیه برای هماهنگی عملیات خود با اربیل و بغداد

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا