خبر اولسیاسی

وزیر کشور عراق در مهران: دولت آمادگی کامل برای برگزاری اربعین را دارد

وزیر کشور عراق در جریان بازدید از مرز مهران به همراه همتای ایرانی خود گفت که دولت عراق آمادگی کامل برای برگزاری اربعین را دارد.

میدل ایست نیوز: احمد وحیدی، وزیر کشور ایران با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری اربعین سال جاری اتخاذ شده است، گفت: امسال شرایط خوبی برای تردد زوار در مرز مهران و مرزهای دیگر با کشور عراق برقرار است.

به گزارش ایرنا، وحیدی در جریان بازدید از مرز مهران و پایانه مرزی زرباطیه به اتفاق وزیر کشور عراق، در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران و پایانه زرباطیه در کشور عراق بازدید کردیم و زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی دولت عراق در پایانه زرباطیه و اقدامات انجام شده از سوی استاندار ایلام در پایانه مرزی شهید سلیمانی، شرایط خوبی برای تردد زوار فراهم است.

وحیدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما به‌حداقل رساندن مدت زمان ماندگاری زوار در مرزها برای مهر گذرنامه است‌ و تمهیدات لازم در این راستا صورت گرفته است.

وزیر کشور عراق نیز در این برنامه بازدید در جمع رسانه‌ها بیان داشت: دولت عراق آمادگی کامل برای برگزاری اربعین را دارد و همه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی صادقانه به زوار به کار خواهیم گرفت.

عبدالامیر الشمری ادامه داد: تمامی تمهیدات امنیتی برای امنیت و رفاه زوار و همه شرایط برای خدمات‌رسانی به زوار فراهم شده است تا بتوانیم کنگره اربعین را بسیار باشکوه برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: برای کاهش میزان تصادفات در ایام اربعین، دوربین های متعدد در محورهای مواصلاتی پرتردد نصب شده است.

بازدید از پایانه مرزی مهران و نشست مشترک وزارتی  دو کشور عراق و ایران در شهر مهران از جمله برنامه های امروز حضور وزیر کشور عراق در مرز مهران است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا