خبر اولسیاسی

کمیته پاکدستی عراق با وزارت دادگستری امریکا یادداشت تفاهم امضا می‌کند

رئیس کمیته پاکدستی عراق با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات نهادهای ملی مبارزه با فساد در سطح عربی،از قصد این کمیته برای انعقاد یادداشت تفاهم با وزارت دادگستری امریکا خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس کمیته پاکدستی عراق از قصد این کمیته برای انعقاد یادداشت تفاهم با وزارت دادگستری امریکا خبر داد و تاکید کرد امضای این یادداشت‌های تفاهم، پیگیری درخواست‌های مرتبط با کمکهای حقوقی و اقدامات و رویه های استرداد افراد تحت تعقیب در پرونده های فساد و بازگرداندن اموال به تاراج رفته را تسهیل می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حیدر حنون رئیس کمیته پاکدستی در سخنرانی خود در کارگاه آموزشی با عنوان «به سوی بررسی جامع مخاطرات فساد ملی و فراملی» که توسط سازمان ملی مبارزه با فساد در لبنان برگزار شد، تصریح کرد: ما باید از سازوکارهای همکاری منطقه‌ای در زمینه ارتقای پاکدستی و شفافیت و مبارزه با فساد بهره مند شویم .

وی افزود: این اقدامات می تواند شبکه عربی تقویت پاکدستی و شفافیت و مبارزه با فساد را در برابر عمل به مسئولت های خود در حمایت از تلاش‌های مربوط به تشخیص پدیده‌های فساد و مشخص کردن خطرات ناشی از آن و تجزیه و تحلیل آنها قرار دهد تا بتوانیم تدابیر لازم را برای مبارزه با فساد اتخاذ کنیم.

حنون با اشاره به امضای یادداشت تفاهم بین کمیته پاکدستی عراق و سازمان ملی مبارزه با فساد لبنان ، خواستار افزایش برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها و کارگاه‌های مختلف برای بهره‌گیری از تجربیات نهادهای ملی مبارزه با فساد در سطح عربی و استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات گوناگون کشورها شد.

وی با اشاره به تلاشهای دولت السودانی برای مبارزه با فساد و قدردانی از تلاش‌های نهادهایی که در انعقاد تفاهم‌نامه‌های کمیته پاکدستی عراق با نهادها و آژانس‌های نظارتی همتا و همسو در کشورهای مختلف تاکید کرد کمیته پاکدستی عراق در نظر دارد طی سال جاری یادداشت تفاهمی با وزارت دادگستری امریکا منعقد کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا