اقتصادی

ترکیه، مصر و اردن در میان 10 کشور اعطاکننده تابعیت در قبال سرمایه‌گذاری

ترکیه، مصر و اردن در میان 10 کشوری هستند که در ازای سرمایه‌گذاری‌های کلان افراد به آنها حق تابعیت اعطا می‌کنند.

میدل ایست نیوز: ترکیه، مصر و اردن در خاورمیانه در میان 10 کشوری هستند که در ازای سرمایه گذاری های کلان افراد به آنها حق تابعیت اعطا می کنند.

به گزارش الجزیره، در سایه تمایل شدید بسیاری از افراد برای به دست آوردن ملیت های مختلف یا چندگانه با اهدافی نظیر توسعه تجارت، معیشت، گردشگری و غیره، چند کشور برنامه هایی را برای اعطای تابعیت به علاقه‌مندان در ازای سرمایه گذاری ها یا کمک های مالی با ارزش های خاص در نظر گرفته اند.

این 10 کشور که ممکن است نام برخی از آنها برای نخستین بار مطرح شده باشد مزایای خاصی برای اعطای تابعیت شهروندی به سرمایه گذران در نظر گرفته اند.

«آنتیگوآ و باربودا» کشور کوچک در قوس شرقی جزایر بادپناه آنتیل که در سال 1981 از بریتانیا اعلام استقلال کرد و همچنین کشورهای اتریش، اردن، مالت، مصر، ترکیه، گرانادا در غرب هند در دریای کارائیب، کامبوج، جمهوری وانواتو در اقیانوس آرام جنوبی و مقدونیه شمالی، 10 کشوری هستند که در قبال سرمایه گذاری های کلان و کمک های مالی می توانند حق شهروندی دریافت کنند.

این در حالی است که دولت مصر در مارس 2020، اجرای این قانون جدید شهروندی را کلید زده و مطابق آن برای سرمایه گذاران خارجی این امکان فراهم کرده است که در ازای کمک های مالی، حق شهروندی دریافت کنند.

بر اساس این برنامه گزینه های مختلفی برای اخذ شهروندی مصر وجود دارد که از جمله آن می توان به کمک 250 هزار دلاری به خزانه دولت یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ارزش حداقل 300 هزار دلار در یک پروژه دولتی اشاره کرد که فرد تا 5 سال نمی تواند آن را بفروشد.

کشور اردن هم که دارای موقعیتی استراتژیک بین آسیا و آفریقا است و محیط مناسبی برای پروژه های سرمایه گذاری محسوب می شود، تسهیلاتی را برای دریافت حق تابعیت در نظر گرفته است از جمله اینکه اعضای خانواده متقاضی نیز می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.اردن حداقل سقف سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت شهروندی را 750 هزار دلار در نظر گرفته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا