اقتصادی

درخواست فواد حسین از امریکا برای بازنگری در تحریم‌های بانکی عراق

وزیر خارجه عراق در دیدار با یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری امریکا خواستار تجدید نظر واشنگتن در تحریم 32 بانک عراقی شد.

میدل ایست نیوز: فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و رئیس شورای وزارتی اقتصاد عراق در دیدار با برایان نیلسون معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و ​​پولشویی، خواستار تجدید نظر واشنگتن در تحریم 32 بانک عراقی شد.

به گزارش الفرات نیوز، دو طرف در این دیدار که در مقر وزارت خزانه داری امریکا در واشنگتن برگزار شد مسائلی را که بر اساس توافقات اصلاحی قبلی روی آن کار می کنند؛ مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، فواد حسین در این دیدار بر تعهد دولت عراق به پیشبرد اصلاحات و اقدامات اقتصادی خود در رابطه با سیستم بانکی و بخش انرژی تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: سیاست دولت عراق مبتنی بر دستیابی به استقلال انرژی عراق از طریق پروژه های سرمایه گذاری در زمینه گاز همراه نفت و توسعه سازوکارهای بانک های عراقی مطابق با استانداردهای بین المللی برای تضمین شفافیت و ارائه داده ها و اطلاعات آزاد است که این امر بانک ها را در امر خدمت رسانی مناسب به مردم عراق توانمند می کند.

فواد حسین همچنین از برایان نیلسون درخواست کرد کشورش در مورد تحریم های اعمال شده علیه 32 بانک عراقی تجدید نظر کند.

وزیر خارجه عراق ثبات نرخ دینار در برابر دلار امریکا را به عنوان یک پایه اساسی برای دستیابی به ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در عراق دانست و ضمن تاکید بر تلاش های دولت عراق برای رسیدن به این منظور، از نهادهای مربوطه امریکایی خواست تا به این موضوع توجه داشته باشند و بر این اساس اقدام کنند.

نیلسون نیز از سوی دیگر از اقدامات دولت عراق در زمینه حمایت های اقتصادی و مقابله چالش های پیش رو تقدیر و در عین حال تاکید کرد نهادهای ذیربط امریکایی، جدیت دولت عراق در نوسازی و به روز رسانی سازوکارهای نهادهای این کشور را درک می کنند.

وی در پایان بر آمادگی طرف امریکایی برای کمک به عراق به منظور رفع موانع اصلاحات که بر اقتصاد این کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت، تاکید کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا