اجتماعیاقتصادی

کویت رکورددار زنان شاغل در شورای همکاری

کویت در میان کشورهای شورای همکاری رکورددار بیشترین تعداد زنان شاغل است.

میدل ایست نیوز: رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کویت اعلام کرد این کشور در سال 2023 با دارا بودن نرخ 57.9 درصد، بالاترین درصد شهروندان زن شاغل در میان کشورهای شورای همکاری را به خود اختصاص داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، لبنی القاضی رئیس این مرکز مطالعاتی در جریان شرکت در میزگردی با عنوان «مهاجرت به کشورهای شورای همکاری و سناریوهای احتمالی آینده» تصریح کرد: افزایش سن بازنشستگی بانوان در کویت از 50 سال به 53 سال آنگونه که روزنامه الجریده نیز خبر داده، با هدف افزایش و تقویت مشارکت آنها در بخش کار و فعالیت صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: اتخاذ سیاست‌های هم‌سو و سازگار با خانواده در بخش خصوصی کویت، زنان جوان متاهل را قادر می‌سازد تا در بخش‌های مولد جذب شوند.

القاضی عنوان کرد: رعایت اصول برابری جنسیتی در بازار کار، منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش نیاز به کارگران خارجی می‌شود، ضمن آنکه ما بر اهمیت اجرای این طرح‌ها برای رسیدن به طبقه‌بندی بهتر در شاخص زنان، تجارت و قانون مصوب بانک جهانی و همچنین شاخص شکاف جنسیتی که توسط مجمع جهانی اقتصاد مطرح شده است، تاکید داریم.

گفتنی است بر اساس آمار اداره عمومی اطلاعات مدنی کویت، تعداد زنان شاغل در هر دو بخش دولتی و خصوصی که دارای مدرک دانشگاهی هستند، در سال 2022 به 94 هزار و 57 نفر رسید در حالیکه تعداد مردان شاغل 57 هزار و 273 نفر بوده و این آمار گویای آن است که درصد زنان شاغل دارای مدارک دانشگاهی بیش از 64.2 درصد است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا