سیاسی

تاکید وزارت کشور عراق بر تشدید تدابیر حفاظتی در مرزها

وزارت کشور عراق با اشاره به تشدید تدابیر مرزی و مبارزه با ناهنجاری‌های مختلف، از اخراج بیش از 300 نیروی پلیس در چارچوب مبارزه با فساد خبر داد.

میدل ایست نیوز:وزارت کشور عراق اعلام کرد در نیمه اول امسال، 320 نیروی پلیس و 36 افسر را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای مبارزه با فساد در موسسات و سازمان ها از جمله ادارات دولتی، اخراج کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط، این در حالی است که بر اساس برخی از شاخص های مد نظر نهادهای نظارتی، ادارات و موسسات دولتی عراق از این آفت و معضل درد و رنج زیادی را متحمل شده اند و طبق گزارش این نهادها نرخ رشوه 10 درصد و میزان جعل و تقلب 8 درصد در این کشور کاهش یافته است.

در همین ارتباطات مقداد میری، سخنگوی وزارت کشور عراق در کنفرانس خبری شش ماهه این وزارتخانه اعلام کرد: وزارت کشور با اجرای 34 هزار و 979 حکم بازداشت بر اساس ماده 4 (مبارزه با تروریسم)، علاوه بر تخریب 131 واحد اقامتی با مالکیت خصوصی شامل مسافرخانه های بزرگ و کوچک که برخی از آنها وابسته به داعش بوده است و همچنین 826 بمب و انواع مواد منفجره و 620 قبضه سلاح و همچنین مقادیر زیادی مواد مخدر کشف و ضبط کرده است.

وی در این گزارش همچنین به آمارهای مختلف از جمله سرقت و قتل و خودکشی و غیره اشاره کرد و از تشدید تدابیر حفاظتی در مرزها و نصب حدود 717 دوربین حرارتی علاوه بر دوربین‌های قبلی در مرزهای عراق به طول 3719 کیلومتر خبر داد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا