سیاسی

تدبیر دولت عراق برای احیای شرکت‌های تعطیل و زیان‌ده

مشاور نخست وزیر عراق در امور مالی اعلام کرد با تبدیل شرکت‌های سهامی تعطیل شده یا زیان‌ده ، به شرکت‌های سهامی نوعی جهش کیفی و منحصر به فرد در فعالیت‌های تولیدی دولت حاصل خواهد شد.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق در امور مالی اعلام کرد با تبدیل شرکت های سهامی تعطیل شده یا زیان ده ، به شرکت های سهامی نوعی جهش کیفی و منحصر به فرد در فعالیت های تولیدی دولت حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مظهر محمد صالح تصریح کرد: دولت اصل فعال سازی مفاد ماده 35 قانون اصلاحی شرکت های سهامی عام را ناظر بر تبدیل شرکت های سهامی تعطیل شده یا زیان ده به شرکت های سهامی عام تصویب کرد و بر اساس این قانون، به بخش خصوصی و کارگران برای مالکیت سهام این شرکت ها تحت پوشش بخش دولتی مجوز اعطا خواهد شد.

وی افزود: این اقدام در چارچوب اصل مشارکت دولت و بخش خصوصی، افزایش کارایی شرکت‌های دولتی زیان‌ده و تغییر ساختار فعالیت‌های آن‌ها برای تبدیل به شرکت‌های سودآور و تولید محصولاتی متناسب با نیازهای بازار و به حداکثر رساندن زنجیره ارزش یا محصولات مصرفی نهایی انجام شده است.

وی با اشاره به چشم اندازهای تصویب این قانون خاطر نشان کرد این امر مستلزم سرمایه گذاری در خطوط تولید پیشرفته بر اساس فناوری های جدید توام و سازگار با الزامات رشد تقاضا در بازار محلی و کل کشور خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا