اجتماعیسیاسی

تاکید نخست وزیر عراق بر الهام گرفتن از مکتب و سیره امام حسین(ع)

نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی، بر الهام گرفتن از مکتب و راه امام حسین(ع) به ویژه در هنگام رویارویی با مشکلات و سختی‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی در سخنرانی خود به مناسبت عاشورا گفت: امام حسین (ع) برای ما یک منبع و سرچشمه لایناهی و به مثابه یک مسیر و پناهگاه است که به گاه رنج‌ها و سختی‌ها بیشتر به آن پناه می بریم.

به گزارش الفرات نیوز، نخست وزیر عراق با اشاره به کمک گرفتن از مکتب امام حسین(ع) در مبارزه با متجاوزان و اشکال مختلف تروریسم تاکید کرد ما همچنان از حسین(ع) درس صبر و استقامت در طریق حق می گیریم و یاد او همیشه در وجود ما باقی است به ویژه هر زمان که کارمان سخت شود یا با مانعی روبه‌رو شویم که بخواهد برای اهل ما و عراق ما بد باشد.

السودانی تاکید کرد این مناسبت و بزرگداشت آن از هر چیزی برتر و بزرگتر است و در واقع یک انقلاب است که در درون سینه های ما جای دارد و عبرتی در برابر دیدگان ما و یک یقین و باور است که ریشه در درستی انتخاب راه حسین(ع) دارد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد چه بسیار خون های فرزندان ما که در دفاع از هستی عراق و در راه ساختن کشور ریخته شد در حالی که همه آنها به امام حسین (ع) تأسی کرده بودند.

السودانی با اشاره به مظلومیت مردم غزه در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خون مردم غزه امروز به خاطر کینه توزی و بی عدالتی جاری است و هر مظلومی که بخواهد زیر بار ظلم و جور نرود و آنرا از خود دور کند، حسین(ع) را در پشت سر خود به عنوان حامی و پشتیبان مشاهده می کند.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: ما به مسیر ساختن دولتِ نهادها و حق مردم برای داشتن یک کشور آبرومند که مردم در آن با سربلندی، عزت و کرامت زندگی کنند؛ متعهد و پایبند هستیم.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا