سیاسی

باقری و وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط فیمابین تاکید کردند

سرپرست وزارت خارجه ایران و وزیر خارجه کویت در نیویورک، دیدار و بر توسعه روابط در همه عرصه‌ها تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود در نیویورک با عبدالله علی الیحیا، وزیر امور خارجه کویت، دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، باقری با اشاره به اشتراکات فرهنگی فراوان و روابط نزدیک دو کشور، همکاری نزدیک بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه را عاملی برای تقویت ثبات و استقرار پایدار در منطقه دانست.

سرپرست دستگاه سیاست خارجی ایران با اشاره به سیاست دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید، در تحکیم روابط با همسایگان به عنوان یک اولویت اصلی در سیاست و روابط خارجی، تقویت اعتماد متقابل را نقطه شروع تعامل میان کشورهای همسایه دانست.

وی همچنین تحکیم پیوندهای اقتصادی میان ایران و کویت را لازمه تقویت روابط دو طرف عنوان کرده و بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کویت تأکید کرد.

عبدالله علی الیحیا، وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار به اشتراکات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی بین دو کشور و مردم اشاره کرد و بر آمادگی دولت کویت برای توسعه همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

در این دیدار، طرفین بر توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها، فعال‌سازی و تقویت سازوکارهای روابط دوجانبه از جمله کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته های سیاسی و کنسولی تأکید کردند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا