سیاسی

تشکیلات خودگردان تنها راه برقراری امنیت در منطقه را تشکیل کشور فلسطین دانست

سخنگوی تشکیلات خودگردان تنها راه ایجاد امنیت و ثبات در منطقه را تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی شرق قدس دانست.

میدل ایست نیوز: نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد مردم فلسطین و نماینده آنان یعنی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تنها نماینده قانونی ملت فلسطین هستند که حق تصمیم‌گیری درباره سرنوشت مردم و سرزمین خویش را دارند.

به گزارش الشرق الاوسط، ابوردینه گفت: هیچ مشروعیتی برای هیچ کس در نوار غزه، کرانه باختری یا قدس وجود ندارد نه برای اشغالگران و نه برای هیچ کس دیگر و هیچ اقدام و گامی در سرزمین های فلسطینی مشروعیت نخواهد داشت مگر آنکه مورد قبول و اجماع ملت فلسطین و رهبران آنها باشد.

وی تصریح کرد اخبار فاش شده حاکی از آن است که واشنگتن در حال مذاکره درباره آینده نوار غزه با برخی از طرف ها است در حالیکه چنین اقداماتی هرگز مشروعیت نخواهد داشت و ملت فلسطین زیر بار آن نخواهد رفت.

نبیل ابوردینه تصریح کرد: اولویت در حال حاضر توقف تجاوزات اسرائیل و کشتارها و قتل عام‌هایی است که ملت فلسطین با آن روبرو است نه اینکه فقط در مورد فردای جنگ صحبت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حضور رژیم اشغالگر در نوار غزه، مانند کرانه باختری، غیرقانونی است و این کشور فلسطین است که بر کل سرزمین فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری  صلاحیت حکمرانی دارد.

وی تاکید کرد اشغالگری روبه زوال خواهد بود و  کشور فلسطین با پایتختی شرق قدس، طبق مشروعیت بین المللی، تنها دروازه دستیابی به امنیت و ثبات در کل منطقه است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا