اجتماعی

ثبت 5 هزار و 500 مورد آتش‌سوزی در 6 ماه اول سال جاری در عراق

وزارت کشور عراق از ثبت 5 هزار و 500 مورد آتش‌سوزی در نیمه اول سال جاری و کاهش 40 درصدی آن در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: مقداد میری سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق گفت چند اقدام توسط اداره دفاع مدنی کشور در راستای کاهش وقوع آتش‌سوزی انجام شده است.

به گزارش «الفرات نیوز»، میری در خصوص اقدامات اداره دفاع مدنی به 72 هزار و 114 مورد بازرسی میدانی از پروژه‌ها و مراکز تجاری برای اطمینان از اجرای استاندارهای ایمنی طی 6 ماه گذشته و اتخاذ تصمیم ممنوعیت استفاده از مواد آتش‌زا در ساختمان‌ها در راستای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی اشاره کرد.

وی در ادامه بر نقش چشمگیر این اقدامات در کاهش 40 درصدی حوادث آتش‌سوزی در مقایسه با سال گذشته تاکید و به ثبت 5 هزار و 500 مورد آتش سوزی در 6 ماه گذشته اشاره کرد.

از طرفی دیگر نؤاس صباح شاکر مدیر رسانه‌ای اداره دفاع مدنی عراق خاطر نشان کرد که عدم پایبندی شهروندان به دستورالعمل‌های ایمنی به ویژه در فصل تابستان با افزایش دمای هوا، آنها را در معرض خطر آتش‌سوزی قرار می‌دهد.

شاکر در پایان به اهمیت اجرای هشدارهای اداره مدنی از جمله قرار ندادن مواد گازی منفجره در خودروها، باز گذاشتن مقدار کمی از شیشه‌های خودرو و عدم پر کردن کامل بنزین خودرو اشاره کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا