سیاسی

رشید و سفیر فرانسه بر ضرورت پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند

رئیس جمهور عراق و سفیر فرانسه در بغداد ضمن بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه، بر ضرورت یافتن راه حلی جامع برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر فرانسه در این کشور ابراز امیدواری کرد برگزاری مسابقات المپیک به میزبانی فرانسه بتواند به اهداف ورزشی و بشردوستانه خود دست پیدا کند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق ابراز امیدواری کرد بازی های المپیک پاریس، با تحکیم پیوندهای دوستی بین همه کشورها و گسترش روحیه همکاری و صلح در جهان به اهداف خود دست یابد.

عبداللطیف جمال رشید و «پاتریک دورل» سفیر فرانسه در عراق، تقویت همه جانبه روابط دوجانبه ای را که دو ملت دوست فرانسه و عراق را گردهم آورده است، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر ضرورت یافتن راه حلی جامع برای پایان دادن به تجاوزات علیه ملت فلسطین و تلاش جدی برای برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

پاتریک دورل نیز در این دیدار به نوبه خود ضمن تقدیر از اهتمام رئیس جمهوری عراق به تحکیم روابط دوستانه و همکاری های دو کشور، از پذیرش دعوت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه توسط همتای عراقی اش برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک اظهار خرسندی کرد.

منبع
بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا