سیاسی

پس از حملات رژیم صهیونیستی به الحدیده
ابراز نگرانی عربستان نسبت به تشدید تنش‌های نظامی در یمن

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد با نگرانی عمیق، تحولات تنش نظامی در یمن پس از حملات رژیم صهیونیستی به استان الحدیده را پیگیری می‌کند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که با نگرانی عمیق، تحولات تنش نظامی در یمن پس از حملات رژیم صهیونیستی به استان الحدیده در روز گذشته را پیگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این وزارتخانه افزود حملات روز گذشته به استان الحدیده، موجب تشدید تنش کنونی در منطقه می شود و به تلاش های مداوم برای پایان دادن به جنگ در غزه آسیب وارد می کند.

وزارت خارجه عربستان در ادامه از تمامی طرف ها خواست تا حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و منطقه و ملت های آن را از خطرات جنگ دور کنند.

این وزارتخانه همچنین از جامعه جهانی و طرف های تاثیرگذار خواست تا در راستای پایان دادن به درگیری ها در منطقه نقش خود را ایفا کنند و مسئولیت های خود را برعهده بگیرند.

وزارت خارجه عربستان در پایان بر تداوم تلاش های عربستان برای پایان دادن به جنگ در غزه و حمایت مداوم برای تلاش های صلح در یمن در راستای نجات مردم برادر یمن از رنج های بیشتر و تحقق امنیت و صلح در منطقه تاکید کرد.

در شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌هایش اهداف انصار الله را در بندر الحدیده هدف حمله قرار دادند و تاسیسات نفت در بندر الحدیده و نیروگاه تولید برق در این استان را بمباران کردند.

پس از این حمله انصار الله یمن تاکید کرد که در پاسخ به این حمله رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن اهداف حیاتی تردید نخواهد کرد.

این حمله پس از آن انجام شد که در پی حمله پهپادی انصار الله به تل آویو، یک اسرائیلی کشته شد.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا