اجتماعیسیاسی

ایجاد دفتر دائمی مبادله تجربیات کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد

شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد، دفتری دائمی در عراق برای انتقال اطلاعات و داده‌ها و تجربیات راه‌اندازی می‌کنند.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق با تشریح مهم‌ترین اهداف دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد و نتایج مورد نظر آن، از افزایش همکاری‌ها و ایجاد دفتر دائمی در عراق برای انتقال اطلاعات و داده‌ها و مبادله تجربیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سرلشکر «خالد المحنا» مدیر اداره ارتباطات و رسانه در وزارت کشور عراق اعلام کرد: این وزارتخانه پس از تصویب پرونده مبارزه با مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین پرونده در این وزارتخانه، یک راهبرد جامع ملی طراحی کرد که یکی از مفاد آن، ایجاد همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بود به این اعتبار که مواد مخدر از جنایت‌های فرامرزی و فراملی است و گروه هایی در داخل کشورها هستند که با باندها و گروه‌های بین المللی سروکار دارند.

المحنا با اشاره به اینکه پذیرش و ایجاد سیستم همکاری‌های مشترک بین المللی و منطقه‌ای نخستین امتیاز و اعتبار برای عراق به شمار می آید، تصریح کرد: عراق در این زمینه شاهد تمایل واقعی کشورهای همسایه برای همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر بود چرا که خود آنها نیز با همین مشکلات مواجه هستند و چه بسا که مشکلات این کشورها خطرناک تر و پیچیده تر از مشکلات عراق باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای داخلی و بین المللی نخستین کنفرانس در سال گذشته تصریح کرد: دومین کنفرانس بغداد به دنبال تقویت این همکاری و اقدام مشترک واقعی برای مقابله با تهدید مواد مخدر است و از مهمترین نتایج مورد انتظار آن می توان به افزایش همکاری ها و ایجاد دفتر دائمی در عراق برای انتقال اطلاعات و داده ها و مبادله تجربیات اشاره کرد.

گفتنی است محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر را صبح امروز در بغداد افتتاح کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا