اقتصادی

تاکید رئیس جمهور مصر بر توسعه همکاری‌های نفتی و گازی با شرکت آپاچی امریکا

رئیس جمهور مصر با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز این کشور از برنامه‌های شرکت «آپاچی» امریکایی برای گسترش و توسعه فعالیت‌های خود در مصر با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور مصر با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز این کشور از برنامه‌های شرکت «آپاچی» امریکایی برای گسترش و توسعه فعالیت‌های خود در مصر با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز تاکید کرد.

به گزارش الاهرام، عبدالفتاح السیسی با قدردانی از موفقیت‌های شرکت امریکایی نفت و گاز طبیعی «آپاچی» در مصر ظرف سه دهه گذشته، از برنامه‌های این شرکت برای توسعه فعالیت‌هایش در مصر مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی استقبال و بر تمایل دولت مصر به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژی مطابق با نیازهای رو به رشد مصر تاکید کرد.

السیسی در دیدار با «جان کریستمن»، مدیرعامل شرکت نفت و گاز طبیعی آپاچی امریکا و معاون اجرایی و مدیر مالی این شرکت با حضور «کریم بدوی»، وزیر نفت و منابع معدنی، بر گسترش و افزایش حجم فعالیت‌ها و همکاری میان دو طرف در زمینه‌های تحقیقاتی، اکتشاف و تولید نفت و گاز و بهره‌برداری بهینه از منابع مصر در بخش انرژی تاکید کرد.

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت امریکایی آپاچی نیز بر چشمداشت این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نفت در مصر به فرصت‌های موجود برای انجام اکتشافات جدید و پافشاری این شرکت برای توسعه بر اساس استفاده از آخرین فناوری‌هایی که به بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند؛ تاکید کرد.

دو طرف در این نشست همچنین راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی میان مصر و امریکا و فراهم کردن فضای مناسب برای جذب و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیل فعالیت بخش خصوصی مصر و کشورهای خارجی در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

منبع
الاهرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا