سیاسی

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره اوضاع اسف بار نوار غزه

یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد در نوار غزه هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و همه در معرض خطر ابتلا به بیماری های همه گیر قرار دارند.

میدل ایست نیوز: مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه، اوضاع بهداشتی در نوار غزه را بسیار نگران کننده توصیف کرد و از شیوع بیماری‌های همه گیر در این منطقه خبر داد.

به گزارش الجزیره، حنان بلخی تصریح کرد: جمعیت نوار غزه از انواع بیماری‌های همه گیر، بیماری‌های مزمن و جراحات رنج می‌برند و این در حالی است که بیش از 10 هزار نفر در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به درمان در خارج نیاز دارند.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه افزود: نوار غزه با کمبود شدید آب آشامیدنی روبه‌روست و این وضعیت بسیار تاسف بار است و ما خواستار گفت‌وگوی دیپلماتیک برای برقراری صلح هستیم.

حنان بلخی تاکید کرد: این سازمان برای انجام وظایف نمی‌تواند جایگزینی برای وزارت بهداشت در غزه پیدا کند ضمن آنکه ما تعدادی از امدادگران را برای دسترسی به مکان‌های صعب العبور در غزه آموزش می‌دهیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و همه در معرض خطر بزرگی هستند بگونه‌ای که فاضلاب و زباله‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های همه گیر از جمله فلج اطفال را افزایش داده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برقراری صلح در غزه می‌تواند به ریشه‌کنی فلج اطفال در این منطقه کمک کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا