سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر حمایت از لبنان

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر کشور لبنان بر حمایت بغداد از بیروت در زمینه‌های مختلف و ضرورت یکپارچگی تلاش‌ها در مقابله با چالش‌های موجود در منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق امروز در کاخ بغداد میزبان بسام مولوی وزیر کشور لبنان و هیئت همراه وی بود.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار به مشارکت کشورهای دولت و برادر در دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر اشاره شد و رشید در این خصوص بر اهمیت هماهنگی و همکاری مشترک برای مقابله با آفت مواد مخدر که امنیت و ثبات کشورها و آینده فرزندان آن را تهدید می کند، تاکید کرد.

وی در ادامه به روابط تاریخی عمیقی که دو کشور برادر را به یکدیگر پیوند داده است اشاره و حمایت عراق از لبنان در تمام حوزه‌ها، ضرورت یکپارچگی تلاش‌ها در مقابله با چالش‌های موجود در منطقه، تقویت همکاری و هماهنگی میان کشورها در مسائل دارای اهمیت مشترک در راستای تحقق منافع و آرمان‌های کشورها در تحکیم امنیت، ثبات و صلح را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور عراق در دیدار با این مقام لبنانی به مساله فلسطین پرداخت و ضرورت یکپارچگی موضع بین المللی و تلاش برای توقف تجاوز به ملت فلسطین در نوار غزه، حمایت از تلاش های انجام شده برای بهبود اوضاع انسانی و توقف فروپاشی اقتصادی و تامین خدمات اساسی به غیرنظامیان را بیان و به ضرورت ایجاد راه حل عادلانه در مساله فلسطین در راستای حمایت کلی از ثبات منطقه اشاره کرد.

از طرفی دیگر مولوی از مواضع عراق نسبت به برادران لبنانی خود و میزبانی بغداد از کنفرانس مذکور قدردانی و تمایل بیروت به تقویت همکاری مشترک با بغداد در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی در راستای خدمت به منافع دو کشور و ملت برادر را ابراز کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا