سیاسی

واکنش قطر به تصمیم کنست رژیم صهیونیستی درباره سازمان اونروا

دولت قطر موافقت کنست رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون قرار دادن اونروا در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن موافقت کنست رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون قرار دادن اونروا در زمره سازمان‌های تروریستی، این اقدام را نقض آشکار قوانین و عرف بین الملل و توسعه کمپین برنامه‌ریزی شده با هدف از بین بردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی به شمار آورد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، این وزارتخانه تاکید کرد تصویب پیش‌نویس مذکور، در زمانی صورت می‌گیرد که نیاز به خدمات انسانی در نتیجه پیامدهای فاجعه بار جنگ مداوم در نوار غزه در حال افزایش است.

وزارت خارجه قطر در ادامه تاکید کرد: جامعه جهانی باید با قاطعیت در مقابل طرح‌های رژیم صهیونیستی با هدف از بین بردن این آژانس و محروم کردن میلیون‌ها فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، اردن، سوریه و لبنان از خدمات حیاتی اونروا بایستد.

این وزارتخانه همچنین حمایت کامل قطر از اونروا بر اساس موضع ثابت و حمایتی آن از حقوق قانونی ملت فلسطین برادر و در راس آن حق ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل بر اساس مرزبندی‌های سال 1967 به پایتختی قدس شرقی را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است روز گذشته، «عدنان ابوحسنه»، مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، در واکنش به این اقدام کنست رژیم صهیونیستی بیان کرد تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن مشروعیت این آژانس، تلاش‌هایی است که از دیرباز هم انجام می‌شده و اکنون بار دیگر این رژیم آنها را از سرگرفته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا