سیاسی

سنتکام از انهدام 3 سکوی پرتاب موشک انصارالله خبر داد

فرماندهی مرکزی امریکا خبر داد نیروهای سنتکام سه سکوی پرتاب موشک را در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن منهدم کردند.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در شبکه اجتماعی ایکس از انهدام 3 سکوی پرتاب موشک در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم» سنتکام اعلام کرد که این امر، در 24 ساعت گذشته و توسط نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا انجام شده است.

فرماندهی مرکزی امریکا سکوهای پرتاب موشک انصارالله یمن را تهدیدی قریب الوقوع برای نیروهای امریکایی و ائتلاف بین المللی و کشتی‌های تجاری در منطقه به شمار آورد.

سنتکام خاطر نشان کرد که این اقدامات در راستای حفاظت از آزادی دریانوردی و محافظت و ایمن‌تر کردن آب‌های بین المللی انجام شده است.

از نوامبر گذشته، انصار الله ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب را در حمایت از فلسطینیان نوار غزه انجام داده که منجر به افزایش تنش در دریاهای مذکور شده است.

واشنگتن، رهبری یک ائتلاف دریایی بین‌المللی را با هدف «حفاظت» از ناوبری دریایی در این منطقه استراتژیک، که 12 درصد تجارت جهانی از آن می‌گذرد، در دست دارد.

در پاسخ به حملات انصارالله یمن، نیروهای امریکایی و بریتانیایی از 12 ژانویه حملات خود را به مواضع انصار الله در یمن آغاز کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا