سیاسی

تعطیل شدن فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به ظن حمایت از حزب الله لبنان

دولت آلمان فعالیت‌های «مرکز اسلامی هامبورگ» را به ظن حمایت و پشتیبانی از حزب الله لبنان، ممنوع اعلام و تاکید کرد این ممنوعیت به هیچ وجه شامل اقدامات مسالمت‌آمیز مذهب شیعی در این کشور نخواهد شد.

میدل ایست نیوز: دولت آلمان فعالیت های «مرکز اسلامی هامبورگ» را به ظن حمایت و پشتیبانی از حزب الله لبنان، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش الحره، مرکز اسلامی هامبورگ یک جمعیت و انجمن مسلمان است که یکی از مساجد شهر آلمان را اداره می کند و ماه‌هاست که به ظن پشتیبانی از حزب الله لبنان، کانون بازرسی و تحقیقات قرار گرفته است.

در همین حال وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های وابسته به آن را در سراسر آلمان از هرگونه فعالیت منع می کند چرا که اهداف این سازمان اسلامی افراطی با قانون اساسی آلمان مغایرت دارد.

این مرکز مظنون به گسترش تبلیغات یهود ستیزانه شده است، مسأله‌ای که آلمان به دنبال پایان دادن به آن پس از افزایش این پدیده در پی حملات هفتم اکتبر غزه است.

گفتنی است بازرسان روز چهارشنبه به 53 مرکز که گمان می رود وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ هستند، در مناطق مختلف آلمان یورش بردند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد ممنوعیت این مرکز بر اساس شواهد جامعی است که در بازرسی قبلی شامل 55 ساختمان و در نوامبر گذشته انجام شده بود.

«نانسی ویزر»، وزیر کشور آلمان نیز در این باره گفت: «امروز، مرکز اسلامی هامبورگ را که ایدئولوژی تمامیت خواهانه اسلامی افراطی را در آلمان ترویج می‌کند، ممنوع کردیم.

وی تاکید کرد این ممنوعیت به هیچ وجه در مورد اقدامات مسالمت آمیز مذهب شیعی در این کشور نخواهد بود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا