سیاسی

آمادگی وزارت حمل و نقل عراق برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

وزیر حمل و نقل عراق از هماهنگی این وزارتخانه با کمیته عالی اربعین به ریاست نخست وزیر و تکمیل 96 درصدی پروژه راه آهن استان المثنی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای میزبانی از زائران اربعین، از تکمیل 96 درصدی پروژه راه آهن ساوه-حجامه در استان المثنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، رزاق محیبس السعداوی اعلام کرد هدف از سفر به استان المثنی بررسی پیشرفت کار در پروژه راه‌آهن ساوه-حجامه است که یک پروژه راهبردی بزرگ در برنامه دولت به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سی ام سپتامبر به پایان خواهد رسید تاکید کرد: میزان پیشرفت و تکمیل این پروژه 96 درصد است که با توجه به توقف این طرح از سال 2012 ، درصد خوبی به شمار می آید.

وزیر حمل و نقل عراق در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه شامل 43 کیلومتر راه آهن و دو ایستگاه و احداث سه پل غول پیکر بر روی رودخانه فرات است، درباره تدارکات سفر اربعین تصریح کرد: کمیته ای عالی از جانب نخست وزیر برای سفر میلیونی اربعین تشکیل شده است و وزارت حمل و نقل نیز یکی از اعضای این کمیته عالی است و ما آمادگی کامل داریم تا در ایام اربعین به زائران امام حسین (علیه السلام) خدمت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های وزارت حمل و نقل، شرکت مسافربری و هیئت ها، شرکت‌های حمل و نقل خصوصی اعم از زمینی، هوایی و راه آهن آماده خدمات رسانی هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا