اجتماعی

خطر بیابان‌زایی و خشکسالی در استان دیوانیه عراق

مساحت زیادی از زمین‌های استان دیوانیه عراق با خطر بیابان‌زایی و مشکل خشکسالی و آوارگی ساکنان روبرو است.

میدل ایست نیوز: اداره محیط زیست استان دیوانیه عراق درخصوص خطرات ناشی از بیابان زایی و خشکسالی که باعث آوارگی برخی از ساکنان روستاهای حومه این استان شده است، هشدار داد و خواستار حل سریع این مشکل شد.

به گزارش الصباح، اسعد ناظم مدیر  اداره محیط زیست دیوانیه تصریح کرد: در دیداری که به همراه مقامات ذی صلاح و متخصص از تعدادی از مناطق روستایی به ویژه در منطقه الشافعیه به منظور پیگیری وضعیت آب و هوا انجام دادیم، شاهد خشک شدن قنات ها و  کانال‌های آبیاری این روستاها بودیم در حالیکه آنها آب شرب خود را نیز از همین کانالها تامین می کردند و همین مساله باعث افزایش درد و رنج ساکنان شده است.

وی با اشاره به تاثیر خشکسالی ها بر میزان محصولات گفت: افزایش نمک در بسیاری از زمین ها آنها را به شوره زار تبدیل کرده است و کمبود منابع آب، بارندگی کم و دمای بالا باعث مهاجرت بسیاری از خانواده‌ها از روستاها به شهرها شده  است که این موضوع در نهایت به بیابان‌زایی در این مناطق منجر شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهاجرت از روستا به شهر عمدتاً بر امنیت غذایی تأثیر منفی می گذارد و منجر به افزایش جمعیت شهرها و پاسخگو نبودن خدمات محدود در شهرها برای شهروندان خواهد شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا