سیاسی

کشته شدن هزار و 521 تروریست توسط ترکیه از آغاز سال جاری

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد از آغاز سال جاری هزار و 521 تن از عناصر سازمان‌های تروریستی از جمله 726 نفر در شمال عراق کشته شدند.

میدل ایست نیوز: زکی آق تورک مشاور روابط عمومی و رسانه ای وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد نیروهای کشورش در هفته گذشته، در عملیات اجرا شده در شمال عراق و سوریه 94 تروریست را از پای درآوردند.

به گزارش «آناتولی»، آق تورک افزود نیروهای مسلح ترکیه بی وقفه، به مبارزه با انواع تهدیدها و خطرات از جمله سازمان های تروریستی پ.ک.ک، داعش و گولن ادامه می دهند.

وی بیان کرد که نیروهای ترکیه از آغاز سال جاری هزار و 521 تن از عناصر سازمان های تروریستی از جمله 726 نفر را در شمال عراق به هلاکت رسانده اند.

این مقام ترکیه ای درباره حملات رژیم صهیونیستی گفت با وجود تقاضاهای بین المللی و قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف جنگ، این رژیم به جنایت های غیر انسانی خود در غزه ادامه می دهد.

آق تورک افزود حملات و اظهارات تحریک آمیز مقامات صهیونیست، خطر تبدیل درگیری پایدار به جنگ منطقه ای را می افزاید که این امر منجر به فاجعه های جدید می شود.

وی بیان کرد حملات رژیم صهیونیستی به یمن و افزایش تنش در مرزهای جنوبی لبنان صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند.

در روز 23 ماه جاری محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دستور داد از این پس در تمام اسناد و مکاتبات دولتی از پ.ک.ک به عنوان «حزب ممنوعه کارگران کردستان» نام برده شود.

ترکیه از سال‌ها پیش از عراق درخواست کرده بود تا فعالیت این گروه را که در نواحی کوهستانی شمال عراق مستقر هستند، ممنوع کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا