خبر اولسیاسی

نیویورک تایمز خبر داد:
ارسال ده‌ها هزار بمب امریکایی به اراضی اشغالی

روزنامه نیوریوک تایمز امریکا اعلام کرد واشنگتن از 7 اکتبر، ده‌ها هزار بمب و انواع مختلف سلاح و مهامات امریکایی را به اراضی اشغالی ارسال کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه نیوریوک تایمز امریکا اعلام کرد نتیجه عملیات ارسال سلاح و مهمات امریکایی به اراضی اشغالی از 7 اکتبر اعطای بیش از 20 هزار بمب غیر هدایت شونده، 2600 بمب هدایت شونده، 3 هزار موشک نقطه‌زن به ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، علاوه بر آنکه باید بر این لیست هواپیماها و سامانه‌های پدافندی و مهمات مربوط به آنها را نیز افزود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه افزود: برخی محموله‌های سلاح ارسالی از امریکا به اسرائیل از ابتدای جنگ در 7 اکتبر به صورت محرمانه یا تا حدی سری وارد تل آویو شده است. اما بر اساس تحلیل انجام شده توسط موسسه دفاع از دموکراسی در بهار گذشته آنچه تا ماه مارس در این خصوص اعلام شده حاکی از ارسال مقادیر زیاد و متنوعی از سلاح است که نقشی حیاتی در کمک به اسرائیل داشته است.

در ادامه پژوهش انجام شده از سوی این موسسه آمده است: بعید است که اسرائیل بتواند در آینده نزدیک در زمینه سلاح و مهمات به خودکفایی برسد و بر اساس نظر برخی اسرائیل هیچگاه نمی‌تواند به این قدرت دست پیدا کند.

در همین رابطه رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه مراسم استقبال از دو کشتی جدید دارای قابلیت فرود را برگزار کرد که ساخت امریکا بوده و «ناحشون» و «کوممیوت» نام دارند. این مراسم در پایگاه نیروی دریایی در حیفا و با حضور یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و فرمانده نیروی دریایی برگزار شد.

بر اساس اعلام شبکه صهیونیستی «مکان» پیش از ورود این دو کشتی به خدمت عملیاتی در جبهه‌های مختلف سامانه‌های جنگی اسرائیلی روی آنها نصب خواهد شد.

گالانت اعلام کرد: تصمین برتری منطقه‌ای مستلزم افزایش و تنوع بخشی به ابزارهایی است که در اختیار ما قرار دارد.

برگزاری جشن برای تسلیح هر چه بیشتر ارتش رژیم اشغالگر به جدیدترین سلاح‌ها توسط امریکا در حالی انجام می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور این کشور عصر روز چهارشنبه در ادعایی اعلام کرد امریکا همچنان به اقدامات خود برای پایان دادن به جنگ در غزه ادامه می‌دهد و شامگاه روز پنجشنبه نیز با بنیامین نتانیاهو دیدار کرده تا تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به توافق آتش بس را مورد بررسی قرار دهد.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا