سیاسی

درخواست«قسد» برای حل مشکلات در چارچوب ملی سوریه

نیروهای سوریه دمکراتیک ضمن تاکید بر تلاش و رایزنی با نهادهای بین المللی برای متوقف کردن حملات ترکیه، خواستار حل مشکلات خود در چارچوب ملی سوریه شدند.

میدل ایست نیوز: شورای نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک«قسد» در نشست عادی خود با تاکید بر حل مشکلات در چارچوب ملی سوریه، تصمیم گرفت گفت‌وگوی کردی – کردی را در یک بازه زمانی کوتاه در آینده فعال کند.

به گزارش رووداو، در نشست عادی شورای نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک با حضور مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای «قسد» همچنین مصوب شد مدت قرارداد پیوستن به نیروهای نظامی به سه سال افزایش یابد.

شرکت کنندگان در این نشست از شورای سوریه دمکراتیک درخواست کردند ابتکاری برای حل مشکلات در چارچوب ملی سوریه ارائه کند.

در این نشست همچنین درباره حملات ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه، تصریح شد فعالیت ها و تلاش ها برای برقراری ارتباط با نهادهای بین‌المللی به منظور متوقف کردن حملات ترکیه به منطقه ادامه خواهد یافت.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط مرکز رسانه ای نیروهای سوریه دموکراتیک، در این نشست همچنین درباره صدور فرمان عفو عمومی برای فراریان از خدمت وظیفه، حل و فصل و سر و سامان دادن به اوضاع متخلفان و تشکیل کمیته ای در این زمینه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست افزایش مدت خدمت و قرارداد پیوستن به نیروهای نظامی به سه سال افزایش یافت و مقرر شد گشت زنی های نظامی به ویژه برای نیروهای جدید گسترش یابد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا