اقتصادی

رئیس جمهور شیلی به امارات سفر می‌کند

رئیس جمهور شیلی برای نخستین بار از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با امارات متحده عربی از سال 1978 تا کنون، به این کشور سفر می‌کند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور شیلی برای نخستین بار از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با امارات متحده عربی از سال 1978 تا کنون، به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش الخلیج آنلاین، «گابریل بوریک فونت»، رئیس جمهور شیلی، قرار است روز دوشنبه آینده سفر رسمی خود به امارات که در واقع اولین سفر رئیس جمهور شیلی به ابوظبی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 1978 است؛ آغاز کند.

رئیس جمهور شیلی قرار است در این سفر با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، جنبه‌های مختلف همکاری به ویژه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و توسعه ای بین امارات و شیلی را در راستای خدمت به اولویت‌های توسعه و شکوفایی پایدار بین دو کشور، مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

گفتنی است علاقه و تمایل امارات متحده عربی به برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای آمریکای لاتین، به ایجاد روابط با شیلی در ژوئن 1978 منجر شد و این کشور در سال 2006 یک دفتر تجاری در دبی و در سال 2009 سفارت خود را در ابوظبی افتتاح کرد و در مقابل امارات متحده عربی نیز در سال 2011 سفارت خود را در سانتیاگو باز کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا