اقتصادیسیاسی

توافق دولت یمن و انصار الله برای ازسرگیری صادرات نفت از حضرموت

دولت یمن بعد از توافق با انصار الله و پس از یک وقفه نزدیک به دو ساله، در حال آماده شدن برای از سرگیری صادرات نفت خام از استان حضرموت است.

میدل ایست نیوز: دولت به رسمیت شناخته شده یمن در جامعه بین الملل، در حال آماده شدن برای از سرگیری صادرات نفت خام خود از بندر «الضبه» در استان حضرموت طی دو روز آینده بعد از وقفه ای حدود دو ساله به سبب حملات انصار الله است.

به گزارش العربی الجدید، در همین حال رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری یمن، عصر روز گذشته از ریاض پایتخت عربستان سعودی وارد شهر المکلا مرکز استان حضرموت در جنوب شرقی این کشور شد تا بر صادرات نخستین محموله نفت خام بعد از یک وقفه طولانی مدت که موجب زیان حدود 3 میلیارد دلاری به خزانه عمومی کشور شده است؛ نظارت کند.

منابع دولت یمن فاش کردند از سرگیری صادرات نفت مطابق با توافق اخیر بین دولت یمن و انصار الله صورت گرفته است بطوریکه طبق این توافق انصار الله در مقابل پایان دادن به تشدید تنش‌های اقتصادی از جانب دولت و لغو برخی تصمیمات بانک مرکزی (که در عرصه بین المللی به رسمیت شناخته شده اند) و همچنین از سرگیری پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا به فرودگاه عمان و بازگشایی مقصدهای جدید از جمله قاهره و دهلی نو به دولت اجازه صادرات نفت خام از این منطقه را خواهد داد.

بر اساس این توافق همچنین مقرر شده است دولت یمن درآمدهای نفتی را به طور کامل به مدت 6 ماه که قابل تمدید است، دریافت کند و عربستان سعودی صورتحساب حقوق کارکنان بخش دولتی در مناطق تحت کنترل انصار الله را پرداخت کند در حالیکه این مبلغ معادل نیمی از سهم دولت از درآمدهای نفتی در همین دوره است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا