سیاسی

دولت مصر نسبت به گشایش جبهه جنگ جدید در لبنان هشدار داد

وزارت خارجه مصر ضمن هشدار نسبت به خطرات گشایش جبهه جنگ جدید در لبنان، بر اهمیت حمایت از این کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: با توجه به اتفاقات اخیری که شهرک مجدل شمس در جولان اشغالی شاهد آن بوده است، دولت مصر نسبت به خطرات گشایش جبهه جنگ جدید در لبنان هشدار داد.

به گزارش «روسیا الیوم»، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای بر اهمیت حمایت از لبنان و ملت و نهادهای این کشور و دور کردن این کشور از بلایای جنگ تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین از نیروهای تاثیرگذار در جامعه جهانی خواستار ورود فوری به این مساله شد تا ملت های منطقه را از پیامدهای فاجعه بار بیشتر توسعه دامنه درگیری که صلح و امنیت جهاین را تهدید می کند، دور نگه دارند.

وزارت خارجه مصر بار دیگر نسبت به خطرات تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هشدار داد و بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و جامع که در اسرع وقت به رنج های انسانی در نوار غزه پایان می دهد، تاکید کرد.

گفتنی است یک زمین فوتبال در مجدل شمس واقع در تپه های جولان اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله، انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان گرفت و این حزب را تهدید کرد که پاسخ این حمله را خواهد داد.

دولت لبنان نیز به حادثه بمباران «مجدل شمس» واکنش نشان داد و اعلام کرد که همه اقدامات خشونت آمیز و حملات به همه غیر نظامیان را محکوم می کند.

پیش از این دو منبع امنیتی اعلام کردند حزب الله لبنان در پی تشدید تنش ها با رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه به حال آماده باش کامل درآمده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا