اقتصادیسیاسی

افزایش قیمت نفت در بحبوجه نگرانی‌ها از گسترش درگیری در خاورمیانه

حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی، قیمت نفت را افزایش یافت و زیان‌های هفته گذشته را جبران کرد.

میدل ایست نیوز: به دنبال حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی، قیمت نفت، امروز دوشنبه افزایش یافت و زیان‌های هفته گذشته را جبران کرد.

به گزارش العربیه، بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 00:10 به وقت گرینویچ با 20 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 81.33 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» امریکا نیز با 9 سنت یا 0.1 درصد افزایش، به 77.25 دلار در هر بشکه رسید.

این در حالی است که هفته گذشته، برنت 1.8 درصد کاهش یافت و «وست تگزاس اینترمدیت»، به دلیل تقاضای ضعیف چین و احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، 3.7 درصد کاهش یافت.

تاثیر نگرانی از تشدید تنش‌ها بر بازار نفت

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر اوراق بهادار «فوجیتومی»، در این رابطه گفت: «نگرانی از تشدید تنش در خاورمیانه، تقاضای جدید را به دنبال داشت، اما به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد تقاضای ضعیف در چین، سودها محدود شد.»

به‌رغم افزایش امیدها ظرف چند هفته برای دستیابی به توافق آتش‌بس، یک مقام غربی و یک منبع فلسطینی، تاکید کردند که رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد تغییراتی در طرح آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های نزد حماس است که حصول توافق نهایی برای توقف جنگ غزه را با پیچیدگی مواجه می‌سازد.

نگرانی بابت واردات نفت کوره به چین

این درحالی است که داده‌های منتشرشده در اوایل ماه جاری، از کاهش 11 درصدی واردات نفت کوره چین در نیمه اول سال 2024 حکایت داشت که نگرانی‌هایی را در مورد آینده تقاضای گسترده‌تر چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، ایجاد کرد.

در همین حال، شرکت خدمات انرژی «بیکر هیوز» در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد که شرکت‌های انرژی امریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی، بر تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی افزودند و این تعداد ماهانه را به بیشترین میزان از نوامبر 2022 افزایش داد.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا