سیاسی

امریکا 12 فرد و نهاد را به بهانه برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه 12 فرد و نهاد تسهیل کننده خرید پهپاد و موشک ایرانی اعمال کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه 12 فرد و نهاد تسهیل کننده خرید پهپاد و موشک ایرانی اعمال کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری امریکا روز سه شنبه به وقت محلی ساعتی پس از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران، اعلام کرد دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) پنج شخص حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، جمهوری خلق چین و هنگ کنگ را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری امریکا افزود: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) پنج فرد حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، چین (PRC) و هنگ کنگ را هدف قرار می دهد. این افراد و نهادها به تامین کالا از طرف زیرمجموعه های وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران تسهیل می کنند.

وزارت خزانه داری امریکا اضافه کرد: افراد و نهادهایی که امروز  تحریم شده اند قطعات مختلفی از جمله شتاب سنج و ژیروسکوپ را تهیه می کنند که بخش مهمی از برنامه موشک بالستیک و پهپادی ایران می باشد. دستیابی ایران به قطعات مهم موشکی و پهپادها به گسترش سیستم های تسلیحاتی این کشور برای نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه و روسیه کمک‌ می کند.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: «تکثیر بی پروا موشک های بالستیک و پهپادهای ایران بی ثباتی بیشتر را به همراه دارد و جان غیرنظامیان را هم در منطقه و هم در سراسر جهان به خطر می اندازد.»

این مقام امریکایی در ادامه اضافه کرد: «اقدام امروز شرکت های اصلی و عوامل مورد اعتمادی را که ایران با از طریق آنها به دنبال دستیابی به این قطعات بوده است، هدف قرار می دهد. امریکا به تحمیل هزینه‌هایی بر آنهایی که به توانایی ایران برای تولید این سلاح‌های مرگبار را کمک می‌کند، ادامه خواهد داد.»

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا