سیاسی

اردن حملات تروریستی تهران و بیروت را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در محل اقامت خود در تهران و همچنین حمله تروریستی به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه ای ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در مقر اقامت خود در تهران و همچنین حمله تروریستی به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، اردن با شدیدترین الفاظ ترور اسماعیل هنیه را در تهران پایتخت ایران محکوم کرد و آن را نقض قوانین و حقوق بشردوستانه بین المللی دانست که ارتکاب چنین جنایتی به تشدید تنش ها و سوق دادن منطقه به سمت هرج و مرج بیشتر خواهد شد.

سفیان القضاه سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن تصریح کرد ما بار دیگر بر موضع قاطع اردن در رد هرگونه نقض حاکمیت کشورها و قوانین بین المللی و محکومیت ترور های سیاسی، خشونت و تروریسم با هر انگیزه ای که باشد، تاکید می کنیم.

این مقام وزارت خارجه اردن، از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت های خود در این زمینه عمل و تدابیری فوری برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به غزه و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل توسط این رژیم و حفاظت از امنیت و ثبات منطقه در برابر پیامدهای فاجعه بار تجاوزات و حملات به غزه و تشدید نقض حقوق ملت فلسطین و ارتکاب جنایات علیه آنها اتخاذ کند.

وی مراتب تسلیت اردن را به ملت فلسطین و خانواده اسماعیل هنیه و یار همراهش اعلام کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن همچنین تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت پایتخت لبنان و ادامه نقض حاکمیت این کشور به دست اسرائیل را محکوم کرد.

وی هشدار داد ارتکاب چنین جنایاتی تنها منجر به کشاندن منطقه به سمت گسترش جنگ و تهدید امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا