سیاسی

در واکنش به ترور اسماعیل هنیه؛
نخست وزیر قطر: صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شرکایی جدی نیاز دارد

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شرکایی جدی و موضع بین‌المللی نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در شبکه اجتماعی ایکس به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران واکنش نشان داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، بن عبدالرحمن نوشت: رویکرد ترورهای سیاسی و تشدید تنش ها علیه غیرنظامیان در غزه در هر مرحله ای از مذاکرات، این پرسش را ایجاد می کند  که چگونه می توان مذاکراتی انجام داد که هر کدام از طرفین، همزمان با مذاکرات، کسی را که با آن مذاکره می کند را به قتل می رساند.

بن عبدالرحمن افزود: صلح منطقه ای و بین المللی به شرکایی جدی و موضع بین المللی علیه تنش و بی توجهی به جان ملت های منطقه، نیاز دارد.

پیشتر دولت قطر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در محل اقامتش در تهران، پایتخت ایران را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی شنیع و تشدید خطرناک اوضاع و نقض آشکار قوانین بین المللی و بشردوستانه دانست.

گفتنی است جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه ای درباره شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تاکید کرد که بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقاومت به ویژه ایران اسلامی مواجه خواهد بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا